| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brett Hill giant

|
Posted: Mon Aug 27, 2007 1:05 am Post subject: Meningen med livet |
|
|
*Dunk**Dunk* Hallo? Hallo!
Nei, den virker ikke denne. Hæ? Aha! Sånn.
Ja, hei, beklager det der, lydmannen er ei inkompetent kløne. Men nå er jeg altså på lufta! Dette er din favorittjournalist med ei ekstrasending fra Cabalvision Network. Hæ? Lydmannen sier noe igjen... At jeg skal si navnet mitt? Hmm. Akkurat som om noen ikke kjenner igjen meg. Jeg er selvsagt Frogg Storekvekk, verdens beste journalist og fotballspiller!!
Jeg har valgt å ofre noen minutter av min dyrebare tid for å prøve å verve flere lag til Norges morsomste spillklubb BergensBowl. Nå er det like før det braker løs for fjerde sesong. Jeg deltar der selv, er linjemann på laget Sannhetsforvrengerne. I sommer har jeg og lagkameratene mine spilt flere treningskamper for å være i toppform til seriestarten.
Noen nyheter siden sist; Nettsidene våre er et eldorado for folk som liker statistikk og å skrive eller lese kampreferater. De blir snart oppdatert med flere nye funksjoner. Blant annet:
-Alle som vil kan nå spille Blood Bowl-kamper fritt og registrere dem på nettsidene, uavhengig av serien. Dere som er interessert i dette kan melde dere på til «Fri turnering». (Laget kan om ønskelig når som helst overføres til serien.)
-Avstemmingssystem for kåring av beste kampreferater. Også dere som ikke har tid til å være med og spille kan godt stemme på kampreferater allikevel.
-News Feed inspirert av Facebook, som oppdaterer deg med alt nytt som skjer. Om noen f.eks. spiller kamp, skriver kampreferat eller utnevner ny lagkaptein så kan dere se det her.
-Mer statisikk (statistikk er gøy!): Flere hall of fame-lister, statistikk over alle lag sin win ratio brutt ned på blant annet raser og lagverdi, diagrammer som viser utviklingen til laget ditt grafisk, oversikt over mest populære skills for hver spillertype mm.
Om dere foretrekker mer organsierte turneringer, så bør dere melde dere på turneringa «Høsten 2007» i stedenfor. Denne er også åpen for alle, men krever at dere spiller seks kamper jevnt fordelt over de fem neste månedene.
Jepp, dette blir helt fantastisk morsomt! Det er bare å glede seg, uansett hvilken rase dere tilhører, og enten dere velger frispilling eller serien. Meningen med livet er selvsagt å spille så mye Blood Bowl som mulig før man dør, og det har dere sjansen til nå. Mer info kommer som vanlig senere. Ahh!! Lydmann!!!
Hallo? Der ja...
Takk for at dere hørte på denne reklamesendinga fra Cabalvision Network. Sannhetsforvrengerne sin beste spiller, journalist Frogg Storekvekk, ønsker alle en god sesong med 100% ekte Blood Bowl!!
Frogg Storekvekk _________________ Christian
Leder Bergen brettspillklubb
Ekte gamere har ekte D3!
NM i Settlers of Catan 2008 - 6. august i Bergen
|
|
| Back to top |
|
 |
Kleko SSF styret

|
Posted: Tue Sep 25, 2007 9:54 pm Post subject: |
|
|
Tr4or je2g kan4sje ka2n bl4i me2d p4å det2te he4r, me2n m4å sjek2ke d4et u2t li4tt me2re. o4g fors2eten. 42 er meningen med livet!!!! _________________ Reality is overrated |
|
| Back to top |
|
 |
Brett Hill giant

|
|
| Back to top |
|
 |
Brett Hill giant

|
Posted: Sat Oct 27, 2007 11:57 am Post subject: |
|
|
God dag alle sammen. Dette er Gribb Ørkenfugl med ei ny sending fra Cabalvision Network. I dag skal vi snakke med en av veteranene i BergensBowl. Nemlig en av de toppspillerne som har vært med helt siden ligaens begynnelse. Jeg snakker om Furulunden Blodbolleforæning sin mesterspiller Halfdan Hoggtann. Velkommen hit i studio, herr Hoggtann.
Og eg vil gjerne sei tusen takk for at eg fekk komme i studioet ditt Gribb, hyggeleg å vere her.
Det har blitt 23 kamper på deg til sammen etter hvert. Har du fortsatt den samme glødende interessen for Blood Bowl ennå, eller begynner du å bli litt lei?
Jau da er like kjekt å spele som når eg byrja, so lenge forma er fin so har eg tenkt å fortsette. Eg er litt ueinig med serieleiinga som kontinuerleg vel å sette oss opp mot Morg'n Thorg, Prins Moranion og andre stjernespelarar. Morg er ein hyggeleg fyr, vi har hatt mange gode stunder utanom bana, men akkurat på bana er Morg ikkje ein kar eg likar å hanskast med. Men det at serieleiinga vel å sette oss opp mot alle desse stjernespelararne viser jo berre at dei ser på oss som dei eigentlege stjernene i serien.
Det har også vært en del rykter om konflikter blant spillerne i Furulunden Blodbolleforæning. Jeg husker godt de tre første kampene deres. Da var du eneste wardancer og stjerna på laget. Men så valgte trener Soleiemark overraskende å hente inn enda en wardancer for å være bedre rustet i møtet mot Dengelogen FK, nemlig Guttorm Veiveilling. Og han viste seg å bli en - unnskyld - mye bedre spiller enn deg. Soleiemark uttalte åpenlyst bekymring for at du skulle takle Guttorm sin suksess dårlig. Det har også vært rykter om at toppscoreren på laget deres, Arnold Svartenknegger, har latt sin fantastiske suksess gå helt til hodet på han. Jeg har en kilde som sier at Svartenknegger blir sett ned på av dere andre spillere på laget. Som du vet, så spiller jeg Blood Bowl selv også, på laget Sannhetsforvrengerne. Vi har en god del problemer med konflikter mellom spillerne. Journalistene og knektene på laget vårt samarbeider veldig dårlig sammen. Hvordan synes du at du samarbeidet mellom spillerne på Furulunden er? Hvilke medspillere samarbeider du best med?
Av spelararne på laget so vil eg sei at eg har eit godt samarbeid med Guttorm, han er ein verkeleg jordnær eller i dette tilfellet skogsnær type. Ingenting fengjer han meir enn turar i skog og mark. At han har hatt ein betre progresjon i serien enn meg viser berre kor seriøs innstilling han har til sporten. Og nett som meg so er da ingenting han betre likar enn å naske ballen ut av nevane til ein uforvarande catcher, fortrinnsvis Grasiøs-catcher. Ellers so har eg den største respekt for Einar-Arne og Hans-Hugo, dei to har vore ever-present på Furulunden sidan dag ein. Ein kan sei at eg, Guttorm, Arnold og Heine er stjernene på laget, men utan Einar-Arne og Hans-Hugo so hadde ikkje laget vore der det er no. At vi har spelarar som dei, som står på kvar kamp og unngår skadar, er rett og slett enormt viktigt.
Og om du lurte so ja, Svartenknegger er ei blære. Eg trur suksessen har gått han til haue. Han og Solleiemark er ofte i konfrontasjonar på treningane angåande taktikkar til neste kamp. Svartenknegger vil at spelet skal fokusere rundt han medan Solleiemark ser Svartenknegger meir som ein superreserve, til Arnolds store frustrasjon. Ellers so mengar han seg ikkje med oss på fritida, han, Hubris, Eldril og Prins Moranion held saman i ein klikk som heile tida planlegg korleis dei kan bli større stjerner enn Jordell og Morg.
Så langt denne sesongen har Furulunden ikke gjort det spesielt bra. Et tap og en seier har det blitt. Blir det et tap til, så er finaleplass høyst sannsynlig utenfor rekkevidde. Er du fornøyd med de motstanderne dere har blitt tildelt i runde 2?
Eg ser vi skal møte Gravkammeratane i neste runde. Har ikkje dei heilt gode minna frå kampane mot dei. Har møtt dei 4 gangar før og dei to siste gangane har eg blitt båren ut med diverse skadar. Har eigentleg berre spelt bra mot dei i fyrste kampen min då eg sendte Ulf Larsen ut med bandasje rundt snuten og rista laus daukjøtet på zombiane deira. Nei likar meir å møte menneskelag so håpar vi snart kan møtast vi to. Helst i finalen og då med meg som vinnar.
Hehe. Det er ei skam at Sannhetsforvrengerne ikke har fått spilt mot Furulunden ennå, ja. Treneren vår holder på å lære knektene opp i “takling for nybegynnere”. De må nesten ha tackle om de skal ha håp om å stoppe deg!
Men no er da trening, Solleiemark seier vi lyt finpusse formen til runde 2 so vi ikkje misser finalesjansane våre. Kjekt å snakke med deg Gribb.
Hæ? Jeg har jo masse spørsmål igjen…! Arg! Hoggtann har allerede reist seg opp og begynte å jogge dansende ut av studioet! Jaja. Da er vel denne sendinga over, regner jeg med. Og da har jeg bare noen ord fra min nye sponsor til slutt: MAKE MINE A BLOOD. Sponsorpenger. *Sikle*
Gribb Ørkenfugl ønsker dere en fortsatt god dag. _________________ Christian
Ekte gamere har ekte D3!
|
|
| Back to top |
|
 |
Vania Styret

|
Posted: Sat Oct 27, 2007 4:48 pm Post subject: |
|
|
Du har vel ikke tilfeldigvis lyst å skrive for Pegasus? Vi er på landstinget til Hyperion, og Pegasus ser stadig etter nye bidragsytere, og du skriver meget bra.
Send en mail til pegasus[a]n4f.no
Jeg hadde i alle fall lest en artikkel skrevet av deg  _________________ The DM is not God. God is the DM's NPC |
|
| Back to top |
|
 |
Brett Hill giant

|
Posted: Mon Oct 29, 2007 12:18 pm Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke jeg har noe tema å skrive om for Pegasus. Hvis jeg hadde hatt noe å skrive om, så kanskje jeg kunne ha gjort det.
Det er forresten ikke bare jeg som har skrevet det i det siste innlegget mitt i denne tråden. Jeg er journalisten Gribb Ørkenfugl, men det er en annen i ligaen som har skrevet det Halfdan Hoggtann sier. _________________ Christian
Ekte gamere har ekte D3!
|
|
| Back to top |
|
 |
Brett Hill giant

|
Posted: Mon Dec 10, 2007 10:44 pm Post subject: |
|
|
| Brett wrote: | | Neste kamp for Sannhetsforvrengerne blir mot fjordårets vinner Grasiøs FK (...) Så det blir ikke lett å hale i land en seier der. |
Tipper dere holder på å dø av spenning nå, det gjør i alle fall jeg Men nå er endelig runde 2 også ferdigspilt, og det gikk som det måtte gå for Sannhetsforvrengerne mot Grasiøs. Tap, så klart Men at vi skulle tape hele 0-5, det største tapet så langt i ligaen, var en stor skuffelse.
Dermed ligger Grasiøs FK på topp nå når fire av seks kamper er spilt. Men Sannhetsforvrengerne og Green Reapers ligger bare ett poeng bak! Her kan alt skje!
Skuffelsene denne sesongen har vært de tidligere topplagene og erkefiendene Gravkammeratene og Furulunden Blodbolleforæning. En gang cupvinner og to ganger seriemester Furulunden blodbolleforæning ligger faktisk tredje sist!! Alle skadene i det siste har gått hardt ut over laget sin yteevne. For forste gang i historien er Furulunden uten gullsjanse i serien. Wardancer Halfdan Hoggtann har imiderltid bedrevet intens styrketrening i det siste for å redde laget fra total ydmykelse. Med sine stats og skills 8 4 5 7 Block, Dodge, Leap, Mighty Blow, Strip Ball kan han skremme det meste ut av de fleste! Aiaiaiai, dette blir spennende!!!
Her er Sannhetsforvrengerne sine kamper i runde 2:
Katastrofekamp mot Grasiøs FK (referat av Gribb Ørkenfugl):
http://bloodbowl.krokodille.com/match.php?match_id=701
Kamp mot Ratsy Bastards (referat av Frogg Storekvekk):
http://bloodbowl.krokodille.com/match.php?match_id=699 _________________ Christian
Ekte gamere har ekte D3!
|
|
| Back to top |
|
 |
Brett Hill giant

|
Posted: Sun Feb 10, 2008 5:56 pm Post subject: |
|
|
Jaja. Sesongen er nå ferdigspilt. Sannhetsforvrengerne (SV) klarte akkurat med syltynn nød og neppe å komme til finalen. Der ble de imidlertid knust av fjorårets vinner.
Pga. den nye trenerens intense trening, har ingen av journalistene hatt krefter igjen til å lage noen referater denne gangen. Beklager, dere er sikkert veldig skuffet.
Her er resultatlista:
1. High elf Grasiøs FK 13
2. Human Sannhetsforvrengerne 12 (8,8 )
3. Necromantic Gravkammeratene 12 (7,8 )
4. Chaos Dwarf Kneebiters United 11
5. Dwarf Dwarvenheim Destroyers 10
6. Wood Elf Furulunden Blodbolleforæning 9 (9,8 )
7. Skaven Ratsy Bastards 9 (8,3)
8. Orc Green Reapers 9 (7,7)
9. Orc Drackenmoore Wyverns 4
10. Norse Survivors of Svolder 2 (8,3)
11. Dark Elf Naggaroth Party Animals 2 (7,6)
Etter finaletapet i serien, ble imidlertid SV kvalifisert til å delta i vintercuppen også. Der ble de dessverre etter både ekstraomgang og straffespark slått ut av Ratsy Bastards. Furulunden tok en knusende seier denne cuppen også. De slapp ikke inn et eneste mål, faktsik.
Neste sesong starter i morgen, så det er ennå tid for nye lag til å melde seg på. Som dere kan se av resultatlista, lønner det seg å ha et norsk navn på laget. _________________ Christian
Ekte gamere har ekte D3!
|
|
| Back to top |
|
 |
Brett Hill giant

|
Posted: Fri Jun 20, 2008 9:07 am Post subject: |
|
|
Serien våren 2008 er ferdigspilt, og her er resultatet:
1. Sportsklubben Øgly (Lizardmen) 13
2. Green Reapers (Orc) 12 (7,83)
3. Alvedans FFC (Wood Elf) 12 (7,33)
4. Ratsy Bastards (Skaven) 11
5. Survivors of Svolder (Norse) 10 (11,00)
6. Gravkammeratene (Necromancer) 10 (8,00)
7. Drackenmoore Wyverns (Orc) 8
8. Pain of Salvation (Nurgle) 5 (9,67)
9. Kneebiters United (Chaos Dwarf) 5 (7,83)
10. Unholy Manticores (Dark Elf) 3 (9,00)
11. Ulriken Eagles (Lizardmen) 3 (7,83)
For forste gang i ligaens historie er det ikke et Alvelag på topp. Mitt lag Alvedans er imidlertid ikke langt unna At vår thrower Throgolas er kåret til sesongens beste kaster, gjør at vi er mer enn fornøyd med resultatet allikevel.
Neste seriesesong forventes å starte ca. 1. september. Men inntil da, kan alle interesserte spille som mye de vil i Fri Turnering. _________________ Christian
Ekte gamere har ekte D3!
|
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|