Bare lurer på om det finnes et The good, the bad and the ugly, Morgan Kane osv... lignende rollespill?
Western generelt?

Tekaa wrote:Selv om Werewolf the wild west forsåvidt handler om varulver, så har det ganske mye informasjon om western-perioden.
Egentlig er det like best å lese seg opp på western-historie og se på tv-serier som Deadwood for inspirasjon, deretter bruke det systemet man er mest komfortabel med. Jeg kunne sikkert nevnt noen andre rollespill, men rollespill er stort sett ikke realistiske i det hele tatt

Tekaa wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Deadlands er jo et stilig western-spill, som jeg tror er lettest å oppdrive som Savage worlds: Deadlands reloaded (http://www.peginc.com/).
Man trenger ikke noe spesielt system for å kjøre rollespill, det er informasjon om setting og enighet mellom spillere og spilleder om hva som går an og ikke som er det aller viktigste.
Hittil har jeg skjønt at du er ute etter western og helst at det er realistisk. Mener du da at dødeligheten skal være stor hvis man blir skutt, for å gi et eksempel? Eller er det gunslinging som er fett og du vil ha noe for å symbolisere det at man skyter som Lucky Luke? I d20 er det sikkert nok av Feats for å oppnå noe slikt; Fast draw, improved initiative f.eks. Til gjengjeld er ikke d20 spill realistiske på noen som helst måte annet enn at det kanskje finnes gravitasjon i spillene
Blue Planet er det rollespillet jeg opplever som aller mest realistisk på de fleste nivåer. Jeg har postet regler om det spillet her på forumet tidligere, men jeg har ikke skrevet noe om hvordan man lager karakterer. Sjekk det ut

Ashen Victor wrote:La meg få skyte inn litt her.
Det virker som om du er litt ny til rollespill, ihvertfall som en som skal organisere et spill. Det folk her prøver å si til deg er at det som oftest ikke er så viktig hvilket spill du faktisk bruker. De fleste spill kan veldig lett modifiseres litt til å passe inn med den type historier du ønsker å spille. Noen spill er også laget for å være universelle. Det vil si at du får regler med spillet for hvordan man klatrer, slår, rir, skyter og alt man kan finne på, så kjøper du enten en ekstra bok med beskrivelse av verden det skal foregå i (f.eks cyberpunk, fantasy, science fiction etc...) eller lager en selv.
Flere spill som har blitt nevnt her er gode kandidater, personlig ville jeg kanskje gått med deadlands hvis du får tak i det. Dette spillet har overnaturlige elementer, men forklarer godt hvordan du skal lage litt westernstemning. De overnaturlige delene kan du overse hvis du ønsker og om ikke folk dør fort nok kan du si at de tåler mindre eller at kulene gjør mer skade. Dette kan jeg love deg er enkelt og noe du kan komme frem til med litt eksperimentering.
Skulle du ikke finne Deadlands eller ikke like det kan du fint bruke et annet spill. Hvis du vil lete mer etter et spesifikt westernorientert spill vil jeg anbefale deg å bare gå på outland og spørre, hvis ikke de har westernspill har de sikkert andre forslag til noe du kan bruke.

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest