Det har blitt fremmet et forslag om å lage en historikk-seksjon på denne siden, gjerne som en underkategori av Om oss.
I denne seksjonen tenkes det at informasjon om de forskjellige festivalenes lokasjon, tema (dersom relevant), styre og medlemstall (dersom mulig å oppdrive) skal stå.
Jeg personlig synes det er en flott ide, og oppfordrer herved våre gamle travere om å stille opp med informasjon om eldre festivaler.
Her er informasjonen jeg vet (skrik ut hvis noe ser feil ut):
RegnCon XVII (2009) - Rothaugen Skole - Superhelter - Ida Vania X. Skirbekk, Bjørnar Nicolaisen, Anton Dommasnes, Nicol Smith, Geir Fjelde, Bo A. Granbo - 176.
RegnCon XVI (2008) - Rothaugen Skole - Spioner og Agenter - Ida Vania X. Skirbekk, Nicol Smith, Bjørnar Nicolaisen, Anton Dommasnes, Geir Fjelde, Hamdi Sæther - 120 - æresgjest: Ole Peder Giæver.
RegnCon XV (2007) - Rothaugen Skole - Tyranni og Opprør - Ida Vania X. Skirbekk, Rune Aaland, Peter W. Meldahl, Aleksander Egeland, Hilde Hegle, Nicol Smith, Joachim Sletten - 87?.
RegnCon XIV (2006) - Bergen Katedralskole - Norrøn - Sindre T. Westgård, Rune Aaland, Ida Vania X. Skirbekk, Hamdi Sæther, Peter W. Meldahl, Jostein Ulvatn - ?.
RegnCon XIII (2005) - Bergen Katedralskole - Magiskole - Kim Lelienhof, Sindre T. Westgård, Ida Vania X. Skirbekk, Jostein Ulvatn, Hamdi Sæther, Arne Andersen - ?.
RegnCon XII (2004) - Bergen Katedralskole - ? - Espen Svendsen, Daniel I. Larsen, Sindre T. Westgård, Raymond Kristiansen, Ida Vania X. Skirbekk, Line C. Mikkelborg - ?.
RegnCon XI (2003) - Rothaugen Skole - ? - Espen Svendsen, Raymond Kristiansen, Line C. Mikkelborg, Christian Brandt-Hansen - ? - æresgjest: Bjørn Terje Bøe.
RegnCon X (2002) - Rothaugen Skole? - ? - Kim Lelienhof, Christian Brandt-Hansen - ? - ?.
Som dere ser, er jeg litt hazy på de første årene der, vil gjerne ha info fra gamle travere!
RegnCons historie
Moderator: Christian
14 posts
• Page 1 of 1
Re: RegnCons historie
Seriøst folkens. Vi krever ikke all verden her. Bare skriv ned det du husker av relevant informasjon fra de connene du har vært på.
Jeg skal legge til noen æresgjester de årene vi hadde det.
Ole Peder Giæver, utgiver av Itras By, var æresgjest på RegnCon XVI.
Bjørn Terje Bøe, forfatter av Werewolf: Wild West-sourcebooks, var æresgjest på RegnCon XI (muligens RegnCon X, men jeg tror det var XI).
Noen som husker noen flere?
Kom igjen, skriv!
Jeg skal legge til noen æresgjester de årene vi hadde det.
Ole Peder Giæver, utgiver av Itras By, var æresgjest på RegnCon XVI.
Bjørn Terje Bøe, forfatter av Werewolf: Wild West-sourcebooks, var æresgjest på RegnCon XI (muligens RegnCon X, men jeg tror det var XI).
Noen som husker noen flere?
Kom igjen, skriv!
"Now, now my good man, this is no time for making enemies."
-Voltaire (1694-1778) on his deathbed in response to a priest asking that he renounce Satan.
"I was going to attend a clairvoyance meeting, but it was cancelled due to unforseen events."
-Wadsworth, Fallout 3(2008)
-Voltaire (1694-1778) on his deathbed in response to a priest asking that he renounce Satan.
"I was going to attend a clairvoyance meeting, but it was cancelled due to unforseen events."
-

Vania - Regncondrage

Jeg tror Christian Brandt Hansen var med å arrangere Regncon i 2002 og 2003.
-

peter w m - Presidentskapet
La denne over på Global Announcement, kanskje flere bidrar.
What is worst - ignorance or apathy? I don't know, and I don't care! (ukjent)
There is no right and wrong. There's only fun and boring. (The Plague - Hackers)
There is no right and wrong. There's only fun and boring. (The Plague - Hackers)
-

PoPSiCLe - Dragon Master

peter w m wrote:Jeg tror Christian Brandt Hansen var med å arrangere Regncon i 2002 og 2003.
Lagt til. Noen flere som husker noe?
"Now, now my good man, this is no time for making enemies."
-

Vania - Regncondrage

Så vidt eg erindrer så var stein sjef 4 år på rad før kim overtok i 2002. Mente det var samme gjengen som kjørte de 4 con'ene der så da blir det stein som sjef fra de startet opp igjen Regncon fra 1998 til 2001.
Rekner med at en får svar som holder mål dersom en kontakter Stein eller Christian Brant Hansen, tror de har hukommelsen i orden. Har jo folk som Raimond som var fast inventar de årene som også kan gi svar.
Rekner med at en får svar som holder mål dersom en kontakter Stein eller Christian Brant Hansen, tror de har hukommelsen i orden. Har jo folk som Raimond som var fast inventar de årene som også kan gi svar.
- Celedring
- Hatchling

Jeg satt i styret under RegnCon X, men det begynner å bli lenge siden, og jeg husker ikke hele oppsettet lenger.
I selve styret satt i alle fall Kim Lelienhof, Line Mikkelborg, Espen Svendsen og jeg. Jeg mener også at Nina satt i styret, men det er mulig at jeg husker feil der og at hun i stedet var sjefsgopher.
Vi hadde også et veldig aktivt presidentskap det året, bestående blant andre av Stein Llanos, Christian Brandt-Hansen, Raymond...Kristiansen er det vel han heter, og Daniel som jeg aldeles ikke husker etternavnet på. Disse var ikke formelt sett styremedlemmer, men i praksis var de det. De deltok på styremøter, forklarte hva som måtte gjøres (og hvordan) og tok selv mye av ansvaret for at ting ble gjort. Det var i stor grad de samme menneskene som hadde arrangert RegnCon de siste tre eller fire årene før man fikk et totalt regimeskifte med RegnCon X, og presidentskapet måtte derfor gå inn aktivt og lære opp det nye styret, sånn at den opparbeidede kompetansen og de erfaringene som var blitt gjort under foregående cons ikke skulle gå tapt.
RegnCon X ble definitivt arrangert på Rothaugen Skole, så du kan trygt fjerne spørsmålstegnet der.
Håper det hjelper.
I selve styret satt i alle fall Kim Lelienhof, Line Mikkelborg, Espen Svendsen og jeg. Jeg mener også at Nina satt i styret, men det er mulig at jeg husker feil der og at hun i stedet var sjefsgopher.
Vi hadde også et veldig aktivt presidentskap det året, bestående blant andre av Stein Llanos, Christian Brandt-Hansen, Raymond...Kristiansen er det vel han heter, og Daniel som jeg aldeles ikke husker etternavnet på. Disse var ikke formelt sett styremedlemmer, men i praksis var de det. De deltok på styremøter, forklarte hva som måtte gjøres (og hvordan) og tok selv mye av ansvaret for at ting ble gjort. Det var i stor grad de samme menneskene som hadde arrangert RegnCon de siste tre eller fire årene før man fikk et totalt regimeskifte med RegnCon X, og presidentskapet måtte derfor gå inn aktivt og lære opp det nye styret, sånn at den opparbeidede kompetansen og de erfaringene som var blitt gjort under foregående cons ikke skulle gå tapt.
RegnCon X ble definitivt arrangert på Rothaugen Skole, så du kan trygt fjerne spørsmålstegnet der.
Håper det hjelper.
Last edited by Arne Fivelstad on 29 Jan 2010, 15:22, edited 1 time in total.
Freedom is indeed a jagged senile old lady, a large calibre handgun pressed, in shaking hands, against the face of God.
- Celes Tenebrae omformulerer en av mine drømmer til Star Fraction-propaganda
-

Arne Fivelstad - Wyrmling

Du kan forresten trygt skrive opp Stein, Christian og Raymond som arrangører av RegnCon VII, VIII og IX også.
Og selvfølgelig Heikki Holmås på RegnCon I.
Og selvfølgelig Heikki Holmås på RegnCon I.
Freedom is indeed a jagged senile old lady, a large calibre handgun pressed, in shaking hands, against the face of God.
-

Og RegnCon V ble arrangert på Fana Gymnas, men jeg har ikke peiling på hvem som satt i styret.
-

Arne Fivelstad wrote:Og RegnCon V ble arrangert på Fana Gymnas
For et genialt valg av sted! Jeg stemmer på å flytte RegnCon tilbake dit
Christian
Leder Bergen brettspillklubb - En klubb for brettspill og vennskap
Spiller en etter reglene, slipper en husregler
Leder Bergen brettspillklubb - En klubb for brettspill og vennskap
Spiller en etter reglene, slipper en husregler
-

Christian - Great Wyrm

Hmmm
Bjørn T Bøe var gjest på RegnCon XI med Dark Ages: Werewolf.
Interessert i beste storyteller/modulforfatter o.l. også?
Calle vant iallefall storyteller på XII, etter at han tok helt apefyr bak screenen det året
Må lese litt mer for å se om det er noe mer jeg kommer på...
Bjørn T Bøe var gjest på RegnCon XI med Dark Ages: Werewolf.
Interessert i beste storyteller/modulforfatter o.l. også?
Calle vant iallefall storyteller på XII, etter at han tok helt apefyr bak screenen det året
Må lese litt mer for å se om det er noe mer jeg kommer på...
A friend is someone who will help you move.
A true friend is someone who will help you move a body.
- Rune Aaland
- Presidentskapet
Tema på XI og XII var Pirater og Western, men husker ikke hvilken som var hva eller wassisface ;D
Medlemstall for Regncon 13 var 67, året etter var det en økning på 83%, noe som betyr at det var.... 122 betalende personer på Regncon 14, rundet ned, siden alle tall som ble brukt i søknads-sammenheng ble rundet opp.
På RegnCon 13 var Matthjis Holter æresgjest med Draug-promotering, det burde du ha med i greiene også...
Mer kommer når de små grå har fått gnage litt på innsiden av skalpen
Medlemstall for Regncon 13 var 67, året etter var det en økning på 83%, noe som betyr at det var.... 122 betalende personer på Regncon 14, rundet ned, siden alle tall som ble brukt i søknads-sammenheng ble rundet opp.
På RegnCon 13 var Matthjis Holter æresgjest med Draug-promotering, det burde du ha med i greiene også...
Mer kommer når de små grå har fått gnage litt på innsiden av skalpen
- Rune Aaland
- Presidentskapet
På RegnCon XV var det ingen ringere enn Kristian Bjørkjelo som var æresgjest, denne gang tilnærmet uten ære, men æresgjest lell...
- Rune Aaland
- Presidentskapet
Regncon IV var på Bjørgvin og hadde Sheldon Menory som gjest. Tror han hadde gitt ut noe Ars magica greier. De serverte gryterett til middag på lørdagen. Det satt en fyr i kantinen hele connet og dealte koffeinpiller. 
Regncon V hadde en finne som gjest som hadde vært med og laget et dengang nytt cyberpunk rollespill. Temaet for det året tror jeg var toons.
Netropolis som nettopp hadde åpnet var tilstede og hadde nettverkspilling hele conet. De solgte skinke og rekebaguetter i kantinen, men siden ingen fant kantinen hadde de altfor mange igjen og solgte alle siste timen for fem kroner stykket.
Regncon VI foregikk på det gamle fengselet der de nå har kulturhus. Temaet var det absurde. De hadde en rollespillforfattergjest fra usa sammen med hans kone. De var tilstede nesten hele connet og han duden hadde et gult pannebånd med vikinghorn som han alltid brukte på coner.
De hadde Live-ludo det året som var veldig populært og på avsluttningseremonien ble bare en mann valgt til styret. Husker ikke hva han heter, men det mener jeg noen andre vet. Han var med å arrangere ihvertfall en av fantasifestivalene til hyperion og arrangerte Regncon VII sammen med noen kamerater fra spillklubben hans.

Regncon V hadde en finne som gjest som hadde vært med og laget et dengang nytt cyberpunk rollespill. Temaet for det året tror jeg var toons.
Netropolis som nettopp hadde åpnet var tilstede og hadde nettverkspilling hele conet. De solgte skinke og rekebaguetter i kantinen, men siden ingen fant kantinen hadde de altfor mange igjen og solgte alle siste timen for fem kroner stykket.
Regncon VI foregikk på det gamle fengselet der de nå har kulturhus. Temaet var det absurde. De hadde en rollespillforfattergjest fra usa sammen med hans kone. De var tilstede nesten hele connet og han duden hadde et gult pannebånd med vikinghorn som han alltid brukte på coner.
De hadde Live-ludo det året som var veldig populært og på avsluttningseremonien ble bare en mann valgt til styret. Husker ikke hva han heter, men det mener jeg noen andre vet. Han var med å arrangere ihvertfall en av fantasifestivalene til hyperion og arrangerte Regncon VII sammen med noen kamerater fra spillklubben hans.
- Ashen Victor
- Regncondrage

14 posts
• Page 1 of 1
Return to Bergen brettspillklubb