Hei folkens,
Med mindre jeg er unik, noe jeg tviler sterkt på, så er det mange der ute som sitter på store, kjipe DVD samlinger akkurat som meg. Dere vet hvem dere er, og historien er den samme: En ettermiddag i sentrum, du stikker inn på Platekompaniet eller Galleriet, og i billighyllen står en science fiction film du ikke har sett. Fint cover, skuespillere man kanskje har hørt om. Pretensiøs tittel. Den er ikke så dyr, så du plukker den med deg; noe du kan se en regnfull kveld.
Filmen er selvfølgelig søppel, og ender opp i DVD samlingen sammen med alle de andre skrotete filmene du har kjøpt fordi de virket lovende da du sto der i butikken og var higen på en film for kvelden. På fest en uke senere spør folk hva i all verden Mutant Chronicles gjør i hyllen din. Problemet med å kjøpe filmer man har lyst til å se istedenfor filmer man har lyst til å eie, er at man ender opp med en ganske skabbete DVD samling bestående av ting man ikke ønsker å se igjen.
Mitt forslag er enkelt. Vi lager et byttemarked hvor folk kan ta med seg DVD filmer de av ulike grunner ønsker å bli kvitt, og lar folk så bytte disse med andre filmer i en en-til-en ratio. På den måten kan man i det minste få noen nye filmer å se, selv om kvaliteten kanskje ikke er fantastisk. For enkelhetsskyld kan vi evt. lage en valuta som kun fungerer i byttemarkedet med det mål at byttehjørne blir en dynamisk samling som vokser og krymper etterhvert som filmer går inn og ut.
Jeg stiller glatt med en håndfull DVD'er av tvilsom kvalitet.
- Frank -
DVD-byttemarked
15 posts
• Page 1 of 1
Re: DVD-byttemarked
Jeg er da en av disse rare menneskene som liker i ha all verdens elendige filmer i hyllen min, så jeg lurte på om det kunne gå an å kjøpe noen av disse tvilsomme perlene for noe annet en innbytte?
Noe å tenke på i alle fall.
Ps: Det værste med min samling er vel at jeg hadde sett mesteparten av driten FØR jeg kjøpte dem
Noe å tenke på i alle fall.
Ps: Det værste med min samling er vel at jeg hadde sett mesteparten av driten FØR jeg kjøpte dem
"Now, now my good man, this is no time for making enemies."
-Voltaire (1694-1778) on his deathbed in response to a priest asking that he renounce Satan.
"I was going to attend a clairvoyance meeting, but it was cancelled due to unforseen events."
-Wadsworth, Fallout 3(2008)
-Voltaire (1694-1778) on his deathbed in response to a priest asking that he renounce Satan.
"I was going to attend a clairvoyance meeting, but it was cancelled due to unforseen events."
-

Vania - Regncondrage

Perler og perler frøken blom. Skal se hva jeg får til.
- Coil
- Hatchling

Jeg må si meg enig med Vania. Nå lider riktignok både hun og jeg av samlemani i ulike formater, men ja... dessuten er da ikke Mutant Chronicle SÅ dårlig? 
What is worst - ignorance or apathy? I don't know, and I don't care! (ukjent)
There is no right and wrong. There's only fun and boring. (The Plague - Hackers)
There is no right and wrong. There's only fun and boring. (The Plague - Hackers)
-

PoPSiCLe - Dragon Master

Er det forresten noe i veien for å ta med andre typer filmer, som man kanskje har mer enn en av? Sånn, gode filmer, men det er liksom ikke vits i å ha flere enn en i hyllen.
-

PoPSiCLe - Dragon Master

Det finnes nok noen som synes de er dårlig, selv om du liker dem 
"Now, now my good man, this is no time for making enemies."
-

Vania - Regncondrage

Alt av filmer kan sees på som dårlige eller bra av forskjellige personer... Noe av det som blir spennende med dette prosjektet, er jo nettopp det å se hva enkelte betegner som søppel, som plutselig blir dratt fram som skjulte skatter av noen andre...
Jeg gleder meg iallefall!
Dessuten: Med tanke på årets tema, vil alle superheltfilmer vurderes som gode!
Jeg gleder meg iallefall!
Dessuten: Med tanke på årets tema, vil alle superheltfilmer vurderes som gode!
Am I a wannabe? Have I no dignity? I'd give up all my life to be;
In The Book of Heavy Metal! 
-

buwwgeww - Wyvern

Altså. Denne tolkingen av hva som er "bra" eller "dårlig" er jo helt bak mål. Selvsagt er filmer JEG liker gode, og alle andres meninger er fullstendig irrelevante! 
Gitt, jeg er vel kanskje en litt for stor fan av action, thrillere, superhelt-filmer, tegneserie-baserte filmer etc.
Men DET har da ingenting med saken å gjøre!
Dessuten, om ikke andre allerede holder på med dette prosjektet, så anbefales det å se seg igjennom IMDBs Top 250 Movies liste. Den endrer seg (mindre endringer) til stadighet, men mesteparten av filmene holder seg relativt stabile.
Gitt, jeg er vel kanskje en litt for stor fan av action, thrillere, superhelt-filmer, tegneserie-baserte filmer etc.
Men DET har da ingenting med saken å gjøre!
Dessuten, om ikke andre allerede holder på med dette prosjektet, så anbefales det å se seg igjennom IMDBs Top 250 Movies liste. Den endrer seg (mindre endringer) til stadighet, men mesteparten av filmene holder seg relativt stabile.
-

PoPSiCLe - Dragon Master

Jeg liker B science Fiction filmer og jeg har Mutant Chronicles i film hyllen min og jeg likte den. Imildertid så hender det jeg kjøper lots med filmer og dermed får duplikater. Eller at jeg kjøper noe jeg tror handler om noe paranormalt og som ikke gjør det så jeg ikke vil ha dem i samlingen. Jeg er fult for et byttemarked så jeg kan bytte disse filmene inn i flere B Sience Fiction, horror, fantasy, superhelt, paranormal romance og så videre filmer til samlingen min. 
Can you show me on the doll where the GM touched your character?--Game Geeks om Indy spill
Ok who brought my dead wife back from the dead?--Charmed
-

Venefica - Drake

dvd bytte er jeg for iallefall, om ikke sjanger basert... Har riktignok bare et fåtals filmer, men tenker at jeg har par kompiser som har mye å bytte... Og for dem skal dette nevnes!
"Oh... and Bacon Suprise."
"REALLY? WHAT IS SO SUPRISING ABOUT BACON?"
"I don't know. I suppose it comes as a shock to the pig." Death and War discussing sandwitches
"Dead. Metal poisoning."
"How?"
"Threes swords through the stomach." Cohan and his barbarians
"I don't know. I suppose it comes as a shock to the pig." Death and War discussing sandwitches
"Dead. Metal poisoning."
"How?"
-

1zzy - Dronningen av spam

Hvordan skulle vi gjort det? Over forum eller kansje samle folk og møtes på Outlands for å bytte med hverandre?
Can you show me on the doll where the GM touched your character?--Game Geeks om Indy spill
-

Venefica - Drake

Forumet er jo et fint sted å initiere kontakt - markedsforumet er jo til for å brukes. Evt. så er det jo bare å ta med seg ting på RegnCon, men da bør det gjerne annonseres, slik at man gjør folk oppmerksom på det i forkant.
Men, lister her på forumet, kanskje? Så kan evt. folk som er interessert melde sin interesse
Men, lister her på forumet, kanskje? Så kan evt. folk som er interessert melde sin interesse
-

PoPSiCLe - Dragon Master

Jeg vet om en kompis av meg som bytter cder igjennom scream amgazine sitt forum. og det funker greit det. det er jo mye snakk om tillit når du sender det igjennom posten til andre siden av landet, men de har egen tråd om folk som er til å stole på når det gjelder bytting. siden de fleste her er uansett basert rundt bergen tror jeg ikke det vil være noe stort problem...
"Dead. Metal poisoning."
"How?"
"Dead. Metal poisoning."
"How?"
-

We know where you all live! Moahahahahaha!
*kremt*
*kremt*
uhm, jeg mener; vi stoler alle på hverandre
*kremt*
*kremt*
uhm, jeg mener; vi stoler alle på hverandre
Regncon-styret, Gopher og laiv ansvarlig.
- Geir Fjelde
- Mesterninja

*sjelve*
"Dead. Metal poisoning."
"How?"
"Dead. Metal poisoning."
"How?"
-

15 posts
• Page 1 of 1